Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 401 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,3 %27,1 %1 878 00071 %
Yle TV28,1 %6,6 %1 819 00068 %
Yle Teema2,5 %2,9 %1 039 00039 %
Yle Fem1,1 %1,3 %771 00029 %
Yle yhteensä44,0 %38,0 %2 178 00082 %
MTV318,6 %22,9 %1 934 00073 %
Sub2,6 %3,0 %1 209 00045 %
AVA2,2 %2,0 %929 00035 %
C More Total0,6 %0,3 %215 0008 %
MTV yhteensä24,0 %28,2 %2 103 00079 %
Nelonen9,1 %11,7 %1 829 00069 %
Jim3,5 %3,9 %1 146 00043 %
Liv4,1 %4,3 %1 209 00045 %
Hero1,4 %1,9 %702 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %107 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,4 %21,9 %2 030 00076 %
TV52,3 %2,4 %1 049 00039 %
Kutonen1,1 %1,1 %731 00028 %
Frii1,6 %1,4 %717 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %73 0003 %
TLC1,1 %1,0 %589 00022 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 399 00053 %
STAR Channel2,0 %1,6 %973 00037 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %580 00022 %
Disney Finland3,7 %2,9 %1 152 00043 %
Music TV0,2 %0,1 %103 0004 %
Muut3,5 %2,9 %748 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 401 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.