Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,0 %26,7 %1 716 00072 %
Yle TV29,5 %7,9 %1 658 00070 %
Yle Teema2,9 %3,7 %1 084 00046 %
Yle Fem0,9 %1,0 %792 00033 %
Yle yhteensä44,3 %39,3 %1 903 00080 %
MTV314,3 %18,5 %1 705 00072 %
Sub3,4 %3,9 %1 308 00055 %
AVA1,1 %1,1 %837 00035 %
C More Total1,3 %1,0 %274 00012 %
MTV yhteensä20,1 %24,5 %1 887 00079 %
Nelonen8,2 %10,5 %1 622 00068 %
Jim3,7 %3,8 %1 140 00048 %
Liv1,8 %2,2 %1 041 00044 %
Hero1,8 %2,4 %841 00035 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %150 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,4 %1 800 00076 %
TV53,4 %3,9 %1 129 00047 %
Kutonen3,2 %2,8 %1 015 00043 %
Frii1,0 %0,8 %648 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %100 0004 %
TLC0,4 %0,3 %516 00022 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,2 %1 414 00059 %
STAR Channel2,8 %2,3 %1 033 00043 %
National Geographic Channel3,5 %2,7 %811 00034 %
Disney Finland6,3 %5,0 %1 224 00051 %
Music TV0,4 %0,3 %176 0007 %
Muut4,5 %3,3 %881 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 101 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.