Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %27,4 %1 824 00074 %
Yle TV27,8 %6,5 %1 720 00069 %
Yle Teema2,5 %3,0 %1 026 00041 %
Yle Fem1,1 %1,3 %764 00031 %
Yle yhteensä44,3 %38,2 %2 059 00083 %
MTV318,8 %23,1 %1 867 00075 %
Sub2,6 %3,0 %1 181 00048 %
AVA2,2 %2,0 %906 00037 %
C More Total0,5 %0,3 %187 0008 %
MTV yhteensä24,1 %28,3 %2 010 00081 %
Nelonen8,9 %11,5 %1 723 00069 %
Jim3,5 %3,9 %1 117 00045 %
Liv4,1 %4,3 %1 179 00048 %
Hero1,5 %1,9 %687 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %97 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,2 %21,7 %1 909 00077 %
TV52,3 %2,4 %1 024 00041 %
Kutonen1,1 %1,1 %714 00029 %
Frii1,6 %1,4 %707 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
TLC1,1 %1,0 %574 00023 %
Warner Bros. Discovery6,3 %6,0 %1 356 00055 %
STAR Channel1,9 %1,6 %912 00037 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %565 00023 %
Disney Finland3,5 %2,9 %1 086 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %101 0004 %
Muut3,3 %2,7 %713 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 243 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.