Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 094 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,9 %39,1 %1 076 00096 %
Yle TV27,1 %5,7 %952 00085 %
Yle Teema3,4 %4,4 %755 00068 %
Yle Fem1,2 %1,6 %578 00052 %
Yle yhteensä57,5 %50,9 %1 084 00097 %
MTV318,4 %23,8 %1 020 00091 %
Sub1,2 %1,4 %575 00051 %
AVA1,2 %0,9 %463 00041 %
C More Total0,5 %0,6 %103 0009 %
MTV yhteensä21,4 %26,6 %1 039 00093 %
Nelonen5,2 %6,9 %895 00080 %
Jim2,6 %3,1 %581 00052 %
Liv1,6 %1,7 %551 00049 %
Hero1,1 %1,5 %376 00034 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %49 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,5 %956 00086 %
TV51,3 %1,5 %499 00045 %
Kutonen1,0 %0,7 %405 00036 %
Frii1,0 %1,0 %398 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0003 %
TLC0,4 %0,4 %289 00026 %
Warner Bros. Discovery4,0 %3,7 %649 00058 %
STAR Channel1,4 %1,1 %455 00041 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %299 00027 %
Disney Finland2,9 %2,3 %544 00049 %
Music TV0,2 %0,1 %33 0003 %
Muut3,4 %2,9 %486 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 094 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.