Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 090 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV146,9 %39,6 %1 079 00097 %
Yle TV27,0 %7,0 %931 00083 %
Yle Teema2,2 %2,4 %654 00059 %
Yle Fem1,2 %1,6 %619 00055 %
Yle yhteensä57,3 %50,6 %1 081 00097 %
MTV317,4 %23,0 %1 016 00091 %
Sub1,4 %1,3 %554 00050 %
AVA1,4 %1,0 %482 00043 %
C More Total2,3 %0,7 %141 00013 %
MTV yhteensä22,4 %26,0 %1 034 00093 %
Nelonen5,9 %9,0 %884 00079 %
Jim1,5 %1,4 %572 00051 %
Liv1,5 %1,8 %550 00049 %
Hero1,3 %1,8 %397 00036 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %56 0005 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %14,1 %959 00086 %
TV51,2 %1,2 %481 00043 %
Kutonen1,0 %0,8 %403 00036 %
Frii1,4 %1,5 %375 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0004 %
TLC0,4 %0,4 %304 00027 %
Warner Bros. Discovery4,2 %4,0 %675 00060 %
STAR Channel1,1 %1,0 %429 00038 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %329 00029 %
Disney Finland2,8 %2,2 %525 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %32 0003 %
Muut2,9 %2,9 %482 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 090 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.