Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 21/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %26,1 %3 608 00074 %
Yle TV27,3 %7,3 %3 258 00067 %
Yle Teema1,9 %1,9 %1 902 00039 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 504 00031 %
Yle yhteensä42,0 %36,5 %3 954 00081 %
MTV315,5 %20,0 %3 639 00075 %
Sub3,3 %3,7 %2 447 00050 %
AVA1,7 %1,6 %1 779 00037 %
C More Total2,8 %0,9 %661 00014 %
MTV yhteensä23,3 %26,2 %3 916 00081 %
Nelonen10,0 %13,9 %3 376 00069 %
Jim2,9 %2,6 %2 309 00048 %
Liv3,0 %3,3 %2 253 00046 %
Hero1,6 %2,2 %1 595 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %321 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %22,2 %3 797 00078 %
TV53,0 %3,4 %2 151 00044 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 847 00038 %
Frii1,5 %1,5 %1 347 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %239 0005 %
TLC0,9 %0,7 %1 195 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,8 %2 934 00060 %
STAR Channel2,3 %1,9 %2 004 00041 %
National Geographic Channel2,7 %2,1 %1 479 00030 %
Disney Finland4,9 %4,0 %2 407 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %261 0005 %
Muut3,8 %3,2 %1 648 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 358 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.