Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 22/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 344 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %27,1 %3 540 00073 %
Yle TV28,6 %7,2 %3 378 00070 %
Yle Teema2,7 %3,3 %2 109 00043 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 556 00032 %
Yle yhteensä44,3 %38,7 %3 962 00082 %
MTV316,6 %20,9 %3 572 00074 %
Sub3,0 %3,4 %2 489 00051 %
AVA1,7 %1,6 %1 743 00036 %
C More Total0,9 %0,6 %461 0009 %
MTV yhteensä22,2 %26,5 %3 898 00080 %
Nelonen8,6 %11,0 %3 345 00069 %
Jim3,6 %3,9 %2 257 00046 %
Liv3,0 %3,3 %2 220 00046 %
Hero1,6 %2,1 %1 529 00031 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %247 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,6 %3 709 00076 %
TV52,8 %3,1 %2 153 00044 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 729 00036 %
Frii1,3 %1,2 %1 355 00028 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %168 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 091 00022 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,0 %2 770 00057 %
STAR Channel2,3 %1,9 %1 945 00040 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %1 376 00028 %
Disney Finland4,9 %3,9 %2 310 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %277 0006 %
Muut3,9 %3,0 %1 595 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 344 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.