Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,4 %3 398 00070 %
Yle TV28,3 %8,6 %3 095 00064 %
Yle Teema2,4 %2,4 %1 836 00038 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 436 00030 %
Yle yhteensä41,4 %37,7 %3 820 00079 %
MTV317,2 %21,0 %3 490 00072 %
Sub3,2 %3,6 %2 321 00048 %
AVA2,0 %1,8 %1 675 00034 %
C More Total2,7 %3,4 %644 00013 %
MTV yhteensä25,1 %29,8 %3 822 00079 %
Nelonen7,5 %9,3 %3 123 00064 %
Jim2,8 %2,5 %2 105 00043 %
Liv3,1 %3,5 %2 073 00043 %
Hero1,7 %2,1 %1 444 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %230 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %17,6 %3 566 00073 %
TV52,6 %2,6 %2 067 00043 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 677 00035 %
Frii1,5 %1,4 %1 292 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %177 0004 %
TLC0,9 %0,7 %1 030 00021 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,5 %2 711 00056 %
STAR Channel2,7 %2,3 %1 788 00037 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %1 353 00028 %
Disney Finland5,7 %4,5 %2 194 00045 %
Music TV0,5 %0,3 %259 0005 %
Muut4,7 %3,6 %1 611 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 278 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.