Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %24,2 %1 734 00067 %
Yle TV210,1 %11,1 %1 672 00065 %
Yle Teema2,5 %2,5 %988 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %729 00028 %
Yle yhteensä41,4 %38,9 %1 989 00077 %
MTV314,6 %18,1 %1 752 00068 %
Sub3,4 %4,2 %1 284 00050 %
AVA1,1 %1,0 %811 00032 %
C More Total3,8 %4,8 %392 00015 %
MTV yhteensä23,0 %28,2 %1 932 00075 %
Nelonen7,0 %7,9 %1 606 00063 %
Jim2,9 %2,5 %1 124 00044 %
Liv1,7 %2,1 %939 00037 %
Hero1,7 %2,1 %793 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %156 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,9 %1 853 00072 %
TV53,0 %3,0 %1 138 00044 %
Kutonen2,9 %2,7 %1 003 00039 %
Frii1,2 %1,0 %639 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %108 0004 %
TLC0,4 %0,3 %503 00020 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,2 %1 439 00056 %
STAR Channel3,5 %2,9 %1 035 00040 %
National Geographic Channel4,0 %3,0 %785 00031 %
Disney Finland7,5 %5,9 %1 258 00049 %
Music TV0,6 %0,4 %151 0006 %
Muut5,9 %4,5 %949 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.