Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 23/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 086 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,5 %1 676 00070 %
Yle TV29,7 %11,0 %1 570 00066 %
Yle Teema2,5 %2,5 %970 00041 %
Yle Fem0,8 %1,0 %712 00030 %
Yle yhteensä41,7 %39,1 %1 870 00079 %
MTV314,9 %18,3 %1 673 00070 %
Sub3,4 %4,1 %1 246 00052 %
AVA1,2 %1,0 %803 00034 %
C More Total3,8 %4,9 %378 00016 %
MTV yhteensä23,2 %28,3 %1 839 00077 %
Nelonen6,6 %7,8 %1 508 00063 %
Jim2,9 %2,5 %1 099 00046 %
Liv1,8 %2,1 %928 00039 %
Hero1,7 %2,2 %785 00033 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %137 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %14,9 %1 743 00073 %
TV53,0 %2,9 %1 114 00047 %
Kutonen2,9 %2,7 %988 00041 %
Frii1,3 %1,0 %631 00027 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %108 0005 %
TLC0,4 %0,3 %495 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,2 %1 397 00059 %
STAR Channel3,4 %3,0 %985 00041 %
National Geographic Channel4,1 %3,1 %763 00032 %
Disney Finland7,5 %6,0 %1 192 00050 %
Music TV0,6 %0,4 %151 0006 %
Muut5,5 %4,1 %902 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 086 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.