Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 087 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %28,1 %1 679 00071 %
Yle TV211,7 %12,4 %1 560 00066 %
Yle Teema2,1 %2,0 %918 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %698 00029 %
Yle yhteensä45,2 %43,6 %1 846 00078 %
MTV314,5 %18,0 %1 698 00071 %
Sub2,9 %3,6 %1 127 00047 %
AVA1,2 %1,0 %752 00032 %
C More Total1,4 %1,3 %289 00012 %
MTV yhteensä20,0 %23,8 %1 839 00077 %
Nelonen7,8 %8,1 %1 521 00064 %
Jim2,9 %2,3 %1 095 00046 %
Liv2,1 %2,4 %953 00040 %
Hero1,5 %2,0 %750 00032 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %132 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %15,2 %1 754 00074 %
TV53,1 %3,6 %1 063 00045 %
Kutonen2,7 %2,7 %953 00040 %
Frii1,1 %1,0 %611 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %89 0004 %
TLC0,3 %0,3 %512 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,0 %1 386 00058 %
STAR Channel3,5 %3,1 %1 021 00043 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %786 00033 %
Disney Finland6,9 %5,2 %1 222 00051 %
Music TV0,7 %0,4 %153 0006 %
Muut5,2 %3,8 %884 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 087 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.