Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 384 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %27,4 %1 288 00088 %
Yle TV29,5 %9,3 %1 104 00076 %
Yle Teema2,2 %2,0 %748 00051 %
Yle Fem1,2 %1,5 %614 00042 %
Yle yhteensä42,5 %40,1 %1 339 00092 %
MTV316,3 %19,8 %1 232 00085 %
Sub2,6 %3,1 %785 00054 %
AVA2,1 %2,2 %632 00043 %
C More Total1,2 %1,0 %173 00012 %
MTV yhteensä22,2 %26,1 %1 275 00088 %
Nelonen7,5 %7,7 %1 057 00073 %
Jim2,1 %1,8 %750 00052 %
Liv3,6 %3,7 %787 00054 %
Hero1,9 %2,6 %604 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %96 0007 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %16,0 %1 199 00082 %
TV53,6 %4,0 %787 00054 %
Kutonen2,6 %2,5 %715 00049 %
Frii1,9 %1,9 %546 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %71 0005 %
TLC0,5 %0,4 %414 00028 %
Warner Bros. Discovery8,9 %9,0 %996 00068 %
STAR Channel3,2 %2,8 %687 00047 %
National Geographic Channel2,8 %2,0 %575 00040 %
Disney Finland6,0 %4,8 %837 00057 %
Music TV0,4 %0,3 %64 0004 %
Muut4,5 %3,6 %586 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 384 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.