Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 24/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV145,4 %39,4 %1 078 00097 %
Yle TV29,9 %10,8 %943 00085 %
Yle Teema2,6 %2,7 %702 00063 %
Yle Fem1,0 %1,4 %564 00050 %
Yle yhteensä58,9 %54,4 %1 084 00097 %
MTV318,4 %23,3 %1 011 00091 %
Sub0,9 %0,8 %520 00047 %
AVA1,3 %1,0 %435 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %126 00011 %
MTV yhteensä21,4 %25,9 %1 034 00093 %
Nelonen4,2 %5,2 %858 00077 %
Jim1,6 %1,3 %515 00046 %
Liv1,9 %2,3 %545 00049 %
Hero0,8 %1,1 %340 00030 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %40 0004 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,1 %900 00081 %
TV51,2 %1,4 %455 00041 %
Kutonen0,8 %0,9 %374 00033 %
Frii1,1 %1,1 %373 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %22 0002 %
TLC0,4 %0,3 %268 00024 %
Warner Bros. Discovery3,6 %3,7 %635 00057 %
STAR Channel1,4 %1,1 %443 00040 %
National Geographic Channel1,6 %0,9 %285 00026 %
Disney Finland3,0 %2,1 %507 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %40 0004 %
Muut4,0 %3,7 %500 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 085 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.