Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 083 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,3 %42,3 %1 069 00096 %
Yle TV29,9 %8,6 %933 00084 %
Yle Teema2,7 %2,5 %703 00063 %
Yle Fem1,3 %1,6 %613 00055 %
Yle yhteensä58,2 %55,0 %1 078 00097 %
MTV314,9 %18,3 %986 00088 %
Sub1,2 %1,4 %592 00053 %
AVA1,3 %1,0 %447 00040 %
C More Total1,9 %1,1 %132 00012 %
MTV yhteensä19,2 %21,8 %1 021 00092 %
Nelonen4,6 %6,1 %846 00076 %
Jim1,6 %1,4 %508 00046 %
Liv2,2 %2,5 %589 00053 %
Hero1,5 %2,0 %431 00039 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %45 0004 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,2 %938 00084 %
TV51,3 %1,6 %527 00047 %
Kutonen0,8 %0,7 %386 00035 %
Frii1,2 %1,1 %365 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %23 0002 %
TLC0,5 %0,4 %323 00029 %
Warner Bros. Discovery3,9 %3,9 %678 00061 %
STAR Channel1,8 %1,4 %497 00045 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %329 00030 %
Disney Finland3,5 %2,5 %557 00050 %
Music TV0,4 %0,2 %44 0004 %
Muut4,7 %4,3 %540 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 083 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.