Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 25/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 048 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %27,4 %1 636 00069 %
Yle TV212,1 %13,0 %1 508 00063 %
Yle Teema2,1 %2,0 %971 00041 %
Yle Fem0,9 %1,1 %685 00029 %
Yle yhteensä43,2 %43,4 %1 779 00075 %
MTV311,7 %14,8 %1 634 00069 %
Sub3,2 %3,6 %1 113 00047 %
AVA1,2 %1,2 %758 00032 %
C More Total4,1 %2,3 %374 00016 %
MTV yhteensä20,2 %21,9 %1 781 00075 %
Nelonen7,6 %8,1 %1 506 00063 %
Jim2,7 %2,3 %1 076 00045 %
Liv2,0 %2,3 %972 00041 %
Hero2,4 %3,3 %876 00037 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %144 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,3 %1 749 00073 %
TV52,5 %2,7 %1 040 00044 %
Kutonen2,9 %3,0 %938 00039 %
Frii1,1 %1,0 %620 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %88 0004 %
TLC0,4 %0,3 %539 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,5 %1 367 00057 %
STAR Channel4,1 %3,5 %1 012 00043 %
National Geographic Channel4,3 %2,9 %818 00034 %
Disney Finland8,4 %6,3 %1 199 00050 %
Music TV0,7 %0,4 %141 0006 %
Muut5,2 %4,2 %902 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 048 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.