Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 029 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %26,3 %1 615 00068 %
Yle TV211,2 %12,8 %1 542 00065 %
Yle Teema2,5 %2,1 %924 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %704 00030 %
Yle yhteensä44,2 %42,4 %1 827 00077 %
MTV312,2 %14,9 %1 599 00067 %
Sub2,8 %3,2 %1 099 00046 %
AVA1,3 %1,2 %703 00030 %
C More Total1,8 %1,9 %299 00013 %
MTV yhteensä18,2 %21,2 %1 751 00074 %
Nelonen8,4 %8,4 %1 463 00061 %
Jim2,9 %2,3 %984 00041 %
Liv2,0 %2,7 %897 00038 %
Hero3,2 %4,6 %889 00037 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %159 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %18,5 %1 675 00070 %
TV52,3 %2,5 %981 00041 %
Kutonen3,3 %3,3 %925 00039 %
Frii1,4 %1,2 %655 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %83 0003 %
TLC0,4 %0,3 %482 00020 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,8 %1 361 00057 %
STAR Channel3,4 %3,2 %944 00040 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %719 00030 %
Disney Finland7,4 %5,9 %1 117 00047 %
Music TV0,6 %0,4 %167 0007 %
Muut4,8 %3,8 %879 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 029 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.