Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %27,1 %3 371 00064 %
Yle TV29,8 %10,3 %3 227 00062 %
Yle Teema2,5 %2,3 %1 755 00034 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 471 00028 %
Yle yhteensä43,6 %40,9 %3 937 00075 %
MTV313,6 %16,0 %3 433 00066 %
Sub2,6 %3,1 %2 171 00042 %
AVA2,0 %2,0 %1 624 00031 %
C More Total1,4 %1,3 %537 00010 %
MTV yhteensä19,7 %22,5 %3 784 00072 %
Nelonen8,2 %8,5 %3 088 00059 %
Jim2,9 %2,6 %1 937 00037 %
Liv3,4 %4,0 %2 005 00038 %
Hero2,8 %3,9 %1 687 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %283 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %19,3 %3 625 00069 %
TV52,3 %2,5 %1 904 00036 %
Kutonen2,4 %2,4 %1 642 00031 %
Frii2,0 %2,1 %1 287 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %143 0003 %
TLC0,8 %0,7 %1 087 00021 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,0 %2 727 00052 %
STAR Channel3,3 %3,1 %1 849 00035 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %1 280 00024 %
Disney Finland6,2 %5,2 %2 216 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %264 0005 %
Muut4,5 %3,8 %1 710 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 430 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.