Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %28,3 %1 657 00067 %
Yle TV28,0 %7,9 %1 524 00062 %
Yle Teema2,7 %2,6 %826 00033 %
Yle Fem1,2 %1,4 %740 00030 %
Yle yhteensä43,7 %40,1 %1 905 00077 %
MTV315,2 %17,1 %1 706 00069 %
Sub2,3 %2,9 %1 018 00041 %
AVA2,8 %2,7 %900 00036 %
C More Total1,0 %0,8 %202 0008 %
MTV yhteensä21,3 %23,5 %1 868 00075 %
Nelonen7,5 %8,4 %1 474 00059 %
Jim3,0 %2,8 %913 00037 %
Liv4,7 %5,3 %1 066 00043 %
Hero2,5 %3,3 %779 00031 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %100 0004 %
Nelonen Media yhteensä18,1 %20,0 %1 770 00071 %
TV52,3 %2,5 %891 00036 %
Kutonen1,5 %1,6 %673 00027 %
Frii2,6 %2,9 %621 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %56 0002 %
TLC1,3 %1,0 %580 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,1 %1 291 00052 %
STAR Channel3,1 %3,1 %821 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %537 00022 %
Disney Finland4,9 %4,6 %1 004 00041 %
Music TV0,4 %0,2 %95 0004 %
Muut3,6 %3,4 %755 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 120 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.