Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,0 %1 253 00086 %
Yle TV29,9 %11,0 %1 076 00074 %
Yle Teema2,6 %2,1 %704 00048 %
Yle Fem1,3 %1,5 %592 00041 %
Yle yhteensä42,6 %40,5 %1 308 00090 %
MTV311,5 %13,7 %1 144 00079 %
Sub2,7 %3,0 %778 00053 %
AVA2,1 %2,2 %592 00041 %
C More Total1,7 %1,7 %210 00014 %
MTV yhteensä18,0 %20,5 %1 211 00083 %
Nelonen8,0 %8,6 %1 026 00070 %
Jim2,5 %2,0 %650 00045 %
Liv3,8 %4,5 %755 00052 %
Hero3,7 %5,0 %723 00050 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,3 %115 0008 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %20,4 %1 165 00080 %
TV52,6 %2,9 %722 00050 %
Kutonen3,0 %2,9 %659 00045 %
Frii2,5 %2,3 %518 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %51 0003 %
TLC0,7 %0,6 %390 00027 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,9 %950 00065 %
STAR Channel3,6 %3,5 %674 00046 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %502 00035 %
Disney Finland7,3 %6,0 %776 00053 %
Music TV0,3 %0,2 %87 0006 %
Muut4,2 %3,5 %615 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 341 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.