Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 176 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,0 %1 683 00066 %
Yle TV211,4 %12,9 %1 630 00063 %
Yle Teema2,4 %2,1 %927 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %725 00028 %
Yle yhteensä43,7 %42,1 %1 945 00076 %
MTV312,1 %14,9 %1 670 00065 %
Sub2,8 %3,3 %1 135 00044 %
AVA1,3 %1,2 %714 00028 %
C More Total1,9 %1,9 %316 00012 %
MTV yhteensä18,1 %21,3 %1 838 00072 %
Nelonen8,7 %8,5 %1 546 00060 %
Jim2,8 %2,3 %1 008 00039 %
Liv2,0 %2,7 %919 00036 %
Hero3,1 %4,6 %903 00035 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,5 %178 0007 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %18,5 %1 770 00069 %
TV52,3 %2,6 %1 002 00039 %
Kutonen3,3 %3,3 %949 00037 %
Frii1,4 %1,3 %663 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %85 0003 %
TLC0,4 %0,4 %487 00019 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,8 %1 399 00054 %
STAR Channel3,4 %3,2 %993 00039 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %733 00029 %
Disney Finland7,3 %5,8 %1 169 00046 %
Music TV0,6 %0,4 %167 0006 %
Muut5,3 %4,1 %914 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 176 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.