Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %26,0 %1 667 00065 %
Yle TV210,8 %8,8 %1 557 00061 %
Yle Teema2,3 %2,2 %916 00036 %
Yle Fem0,8 %1,0 %705 00027 %
Yle yhteensä41,2 %38,0 %1 886 00073 %
MTV311,5 %14,8 %1 662 00065 %
Sub2,8 %3,7 %1 174 00046 %
AVA1,2 %1,1 %717 00028 %
C More Total4,3 %2,3 %364 00014 %
MTV yhteensä19,8 %21,9 %1 840 00072 %
Nelonen7,6 %8,0 %1 503 00058 %
Jim2,4 %2,0 %1 015 00040 %
Liv2,3 %2,5 %936 00036 %
Hero1,6 %2,4 %751 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %180 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %15,3 %1 791 00070 %
TV52,7 %3,0 %1 077 00042 %
Kutonen3,2 %4,0 %995 00039 %
Frii1,3 %1,3 %655 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %80 0003 %
TLC0,5 %0,4 %530 00021 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,9 %1 439 00056 %
STAR Channel3,9 %4,1 %1 076 00042 %
National Geographic Channel4,2 %3,0 %815 00032 %
Disney Finland8,1 %7,0 %1 275 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %133 0005 %
Muut7,9 %8,5 %1 084 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 159 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.