Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 082 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %27,4 %3 254 00067 %
Yle TV29,3 %7,7 %2 919 00060 %
Yle Teema2,3 %2,3 %1 730 00036 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 378 00028 %
Yle yhteensä42,3 %38,6 %3 627 00075 %
MTV313,0 %15,7 %3 267 00067 %
Sub2,5 %3,0 %2 090 00043 %
AVA2,0 %1,8 %1 510 00031 %
C More Total3,1 %1,5 %597 00012 %
MTV yhteensä20,5 %22,0 %3 585 00074 %
Nelonen7,1 %7,9 %2 844 00059 %
Jim2,4 %1,9 %1 884 00039 %
Liv3,6 %3,9 %1 941 00040 %
Hero1,5 %2,2 %1 360 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %276 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,3 %3 384 00070 %
TV52,5 %2,6 %1 993 00041 %
Kutonen2,3 %2,7 %1 655 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 237 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %133 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 053 00022 %
Warner Bros. Discovery7,7 %8,1 %2 677 00055 %
STAR Channel3,4 %3,4 %1 875 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %1 372 00028 %
Disney Finland6,5 %5,6 %2 260 00047 %
Music TV0,6 %0,3 %234 0005 %
Muut7,5 %9,1 %1 964 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 082 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.