Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %27,0 %3 237 00067 %
Yle TV28,3 %8,6 %2 931 00060 %
Yle Teema1,8 %2,0 %1 627 00034 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 290 00027 %
Yle yhteensä40,8 %38,7 %3 577 00074 %
MTV314,6 %17,2 %3 235 00067 %
Sub2,4 %2,8 %2 075 00043 %
AVA2,1 %2,1 %1 603 00033 %
C More Total3,2 %1,4 %566 00012 %
MTV yhteensä22,2 %23,5 %3 559 00073 %
Nelonen8,5 %10,5 %2 940 00061 %
Jim3,6 %3,4 %2 084 00043 %
Liv3,6 %3,8 %1 989 00041 %
Hero1,5 %2,1 %1 374 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %220 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,1 %3 424 00070 %
TV52,6 %2,4 %1 907 00039 %
Kutonen2,2 %2,7 %1 647 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 203 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %149 0003 %
TLC0,9 %0,7 %1 134 00023 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,9 %2 589 00053 %
STAR Channel3,4 %3,0 %1 837 00038 %
National Geographic Channel2,9 %2,0 %1 373 00028 %
Disney Finland6,3 %5,1 %2 204 00045 %
Music TV0,4 %0,3 %282 0006 %
Muut5,0 %4,5 %1 683 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 065 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.