Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,5 %28,1 %1 679 00063 %
Yle TV28,2 %7,9 %1 524 00057 %
Yle Teema1,8 %2,2 %785 00030 %
Yle Fem1,1 %1,4 %660 00025 %
Yle yhteensä42,6 %39,6 %1 900 00072 %
MTV316,1 %18,7 %1 706 00064 %
Sub2,0 %2,3 %976 00037 %
AVA2,8 %2,9 %863 00032 %
C More Total1,9 %0,8 %235 0009 %
MTV yhteensä22,9 %24,7 %1 877 00071 %
Nelonen7,8 %9,5 %1 523 00057 %
Jim3,4 %3,2 %989 00037 %
Liv4,9 %5,2 %1 078 00041 %
Hero1,6 %1,9 %660 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %74 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,1 %1 816 00068 %
TV52,4 %2,1 %878 00033 %
Kutonen1,2 %1,5 %689 00026 %
Frii2,0 %2,4 %572 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %68 0003 %
TLC1,2 %1,0 %576 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,1 %1 255 00047 %
STAR Channel2,8 %2,7 %851 00032 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %568 00021 %
Disney Finland4,7 %4,1 %1 038 00039 %
Music TV0,4 %0,3 %119 0004 %
Muut4,6 %4,1 %780 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 188 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.