Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 000 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,5 %1 601 00067 %
Yle TV28,5 %9,2 %1 472 00062 %
Yle Teema1,7 %1,9 %854 00036 %
Yle Fem0,7 %0,9 %639 00027 %
Yle yhteensä38,8 %37,4 %1 761 00074 %
MTV312,9 %15,6 %1 580 00066 %
Sub2,7 %3,2 %1 117 00047 %
AVA1,3 %1,3 %751 00032 %
C More Total4,4 %2,0 %339 00014 %
MTV yhteensä21,4 %22,1 %1 746 00073 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 486 00062 %
Jim3,7 %3,5 %1 116 00047 %
Liv2,4 %2,2 %940 00039 %
Hero1,4 %2,2 %722 00030 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %149 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,1 %1 699 00071 %
TV52,7 %2,8 %1 041 00044 %
Kutonen3,2 %3,9 %970 00041 %
Frii1,5 %1,3 %640 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %84 0004 %
TLC0,6 %0,4 %570 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,7 %1 366 00057 %
STAR Channel4,1 %3,5 %1 019 00043 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %817 00034 %
Disney Finland8,0 %6,2 %1 210 00051 %
Music TV0,5 %0,3 %163 0007 %
Muut5,7 %5,1 %924 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 000 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.