Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,6 %1 220 00084 %
Yle TV28,4 %8,6 %1 080 00074 %
Yle Teema2,0 %2,2 %678 00047 %
Yle Fem0,9 %1,1 %523 00036 %
Yle yhteensä39,9 %37,5 %1 274 00088 %
MTV313,2 %15,3 %1 174 00081 %
Sub2,3 %2,7 %744 00051 %
AVA2,2 %2,6 %620 00043 %
C More Total3,2 %1,5 %208 00014 %
MTV yhteensä20,8 %22,0 %1 222 00084 %
Nelonen9,4 %12,0 %1 055 00073 %
Jim3,0 %2,4 %758 00052 %
Liv4,2 %4,4 %771 00053 %
Hero2,1 %2,8 %581 00040 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %91 0006 %
Nelonen Media yhteensä18,9 %22,0 %1 180 00081 %
TV52,6 %2,5 %714 00049 %
Kutonen2,7 %3,2 %661 00045 %
Frii1,8 %1,7 %478 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %58 0004 %
TLC0,7 %0,6 %403 00028 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,1 %924 00063 %
STAR Channel3,8 %3,4 %698 00048 %
National Geographic Channel3,2 %2,6 %541 00037 %
Disney Finland7,0 %5,9 %823 00057 %
Music TV0,1 %0,1 %67 0005 %
Muut5,3 %4,3 %640 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 330 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.