Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 139 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %25,2 %1 650 00064 %
Yle TV28,8 %9,2 %1 570 00061 %
Yle Teema1,6 %1,8 %860 00033 %
Yle Fem0,7 %0,8 %645 00025 %
Yle yhteensä38,5 %37,1 %1 865 00073 %
MTV312,8 %15,6 %1 644 00064 %
Sub2,7 %3,2 %1 137 00044 %
AVA1,3 %1,3 %763 00030 %
C More Total4,4 %2,0 %356 00014 %
MTV yhteensä21,2 %22,0 %1 823 00071 %
Nelonen9,5 %11,7 %1 576 00061 %
Jim3,6 %3,5 %1 139 00044 %
Liv2,4 %2,2 %960 00037 %
Hero1,4 %2,2 %728 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %166 0006 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %20,1 %1 800 00070 %
TV52,7 %2,8 %1 062 00041 %
Kutonen3,2 %3,9 %990 00039 %
Frii1,4 %1,3 %646 00025 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %87 0003 %
TLC0,6 %0,4 %579 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,7 %1 409 00055 %
STAR Channel4,3 %3,6 %1 078 00042 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %832 00032 %
Disney Finland8,1 %6,3 %1 272 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %163 0006 %
Muut6,2 %5,5 %958 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 139 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.