Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %10,5 %735 00054 %
Yle TV28,7 %7,7 %711 00052 %
Yle Teema1,1 %1,1 %267 00020 %
Yle Fem0,6 %0,7 %217 00016 %
Yle yhteensä20,7 %20,0 %917 00068 %
MTV310,9 %13,0 %821 00060 %
Sub4,4 %5,1 %599 00044 %
AVA3,4 %4,0 %435 00032 %
C More Total4,2 %1,3 %148 00011 %
MTV yhteensä23,1 %23,4 %975 00072 %
Nelonen12,6 %15,3 %796 00059 %
Jim6,6 %6,9 %629 00046 %
Liv5,2 %5,3 %526 00039 %
Hero2,1 %2,8 %357 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %52 0004 %
Nelonen Media yhteensä26,7 %30,7 %972 00072 %
TV55,5 %4,9 %570 00042 %
Kutonen3,8 %4,7 %471 00035 %
Frii2,4 %2,4 %307 00023 %
The Discovery Channel0,7 %0,5 %54 0004 %
TLC1,9 %1,3 %307 00023 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,8 %775 00057 %
STAR Channel6,2 %5,4 %544 00040 %
National Geographic Channel4,1 %2,7 %401 00030 %
Disney Finland10,3 %8,1 %650 00048 %
Music TV1,2 %0,8 %140 00010 %
Muut3,9 %3,3 %371 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 152 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.