Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 137 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %9,7 %729 00054 %
Yle TV210,0 %7,9 %754 00056 %
Yle Teema1,6 %1,5 %307 00023 %
Yle Fem0,6 %0,7 %202 00015 %
Yle yhteensä22,3 %19,9 %948 00070 %
MTV310,8 %14,0 %857 00063 %
Sub5,1 %6,3 %596 00044 %
AVA3,0 %3,4 %409 00030 %
C More Total3,0 %1,2 %141 00010 %
MTV yhteensä21,9 %24,9 %989 00073 %
Nelonen10,7 %12,3 %789 00058 %
Jim5,3 %4,3 %567 00042 %
Liv5,7 %5,8 %505 00037 %
Hero2,2 %3,1 %339 00025 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %80 0006 %
Nelonen Media yhteensä24,3 %26,0 %970 00072 %
TV54,6 %4,2 %539 00040 %
Kutonen4,5 %5,0 %478 00035 %
Frii2,1 %1,8 %272 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %45 0003 %
TLC2,0 %2,0 %297 00022 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,2 %800 00059 %
STAR Channel6,5 %6,2 %576 00042 %
National Geographic Channel4,8 %3,3 %400 00030 %
Disney Finland11,3 %9,5 %709 00052 %
Music TV1,3 %0,6 %113 0008 %
Muut5,4 %5,9 %388 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 137 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.