Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,5 %10,3 %745 00055 %
Yle TV211,5 %10,4 %780 00057 %
Yle Teema1,4 %1,1 %337 00025 %
Yle Fem0,6 %0,7 %239 00018 %
Yle yhteensä25,0 %22,5 %996 00073 %
MTV313,2 %15,5 %894 00066 %
Sub4,6 %5,5 %606 00045 %
AVA3,2 %3,6 %456 00034 %
C More Total1,5 %1,1 %122 0009 %
MTV yhteensä22,6 %25,7 %1 022 00075 %
Nelonen11,3 %11,1 %837 00062 %
Jim6,0 %5,6 %620 00046 %
Liv4,7 %5,6 %541 00040 %
Hero3,5 %4,6 %437 00032 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %62 0005 %
Nelonen Media yhteensä26,0 %27,3 %980 00072 %
TV53,7 %3,6 %526 00039 %
Kutonen4,1 %4,3 %461 00034 %
Frii2,2 %2,3 %314 00023 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %49 0004 %
TLC1,8 %1,4 %274 00020 %
Warner Bros. Discovery12,3 %12,0 %759 00056 %
STAR Channel5,4 %5,6 %558 00041 %
National Geographic Channel4,2 %3,0 %378 00028 %
Disney Finland9,6 %8,6 %673 00050 %
Music TV1,0 %0,5 %120 0009 %
Muut3,6 %3,3 %377 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 172 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.