Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,4 %28,3 %1 652 00067 %
Yle TV28,3 %6,7 %1 466 00059 %
Yle Teema2,3 %2,4 %833 00034 %
Yle Fem1,1 %1,3 %700 00028 %
Yle yhteensä43,0 %38,7 %1 870 00075 %
MTV314,3 %16,6 %1 675 00068 %
Sub2,2 %2,5 %965 00039 %
AVA2,7 %2,4 %808 00033 %
C More Total1,8 %0,8 %246 00010 %
MTV yhteensä20,9 %22,2 %1 837 00074 %
Nelonen6,9 %7,9 %1 438 00058 %
Jim2,4 %1,8 %896 00036 %
Liv4,8 %5,3 %1 019 00041 %
Hero1,5 %2,0 %621 00025 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %106 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,3 %1 698 00069 %
TV52,1 %2,2 %932 00038 %
Kutonen1,4 %1,5 %685 00028 %
Frii2,1 %2,3 %593 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC1,3 %1,2 %535 00022 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,2 %1 281 00052 %
STAR Channel3,1 %2,9 %851 00034 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %574 00023 %
Disney Finland5,0 %4,3 %1 043 00042 %
Music TV0,6 %0,3 %101 0004 %
Muut7,5 %9,9 %938 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 070 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.