Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 28/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 065 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,9 %28,4 %1 637 00066 %
Yle TV28,0 %8,0 %1 460 00059 %
Yle Teema1,8 %2,2 %773 00031 %
Yle Fem1,1 %1,4 %652 00026 %
Yle yhteensä42,9 %39,9 %1 816 00073 %
MTV316,3 %18,8 %1 655 00067 %
Sub2,0 %2,3 %958 00039 %
AVA2,8 %2,9 %852 00034 %
C More Total1,9 %0,8 %227 0009 %
MTV yhteensä23,0 %24,8 %1 813 00073 %
Nelonen7,7 %9,4 %1 454 00059 %
Jim3,4 %3,2 %968 00039 %
Liv4,9 %5,2 %1 050 00042 %
Hero1,6 %1,9 %652 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %71 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %20,0 %1 725 00070 %
TV52,4 %2,1 %866 00035 %
Kutonen1,2 %1,5 %678 00027 %
Frii2,1 %2,4 %563 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %66 0003 %
TLC1,2 %1,0 %564 00023 %
Warner Bros. Discovery7,1 %7,1 %1 223 00049 %
STAR Channel2,7 %2,7 %818 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %556 00022 %
Disney Finland4,6 %4,0 %994 00040 %
Music TV0,4 %0,3 %119 0005 %
Muut4,2 %4,0 %759 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 065 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.