Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 064 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,9 %1 637 00066 %
Yle TV212,3 %11,6 %1 477 00060 %
Yle Teema2,1 %2,5 %820 00033 %
Yle Fem1,1 %1,3 %677 00027 %
Yle yhteensä46,1 %42,3 %1 852 00075 %
MTV313,4 %15,8 %1 615 00065 %
Sub2,1 %2,6 %933 00038 %
AVA2,7 %2,7 %829 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %236 00010 %
MTV yhteensä19,2 %22,1 %1 789 00072 %
Nelonen7,3 %8,4 %1 421 00057 %
Jim3,7 %3,8 %1 026 00041 %
Liv5,8 %6,2 %999 00040 %
Hero1,4 %1,9 %600 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %76 0003 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %20,5 %1 682 00068 %
TV52,4 %2,4 %914 00037 %
Kutonen1,3 %1,4 %687 00028 %
Frii2,3 %2,5 %646 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %46 0002 %
TLC1,4 %1,3 %552 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,7 %1 318 00053 %
STAR Channel3,0 %2,9 %828 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %561 00023 %
Disney Finland4,9 %4,4 %1 032 00042 %
Music TV0,5 %0,2 %86 0003 %
Muut3,3 %2,9 %707 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 064 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.