Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %26,5 %1 677 00063 %
Yle TV212,4 %11,6 %1 556 00059 %
Yle Teema2,0 %2,4 %823 00031 %
Yle Fem1,0 %1,3 %693 00026 %
Yle yhteensä45,6 %41,8 %1 945 00073 %
MTV313,3 %15,7 %1 661 00063 %
Sub2,2 %2,7 %957 00036 %
AVA2,6 %2,7 %837 00032 %
C More Total1,1 %0,9 %252 0009 %
MTV yhteensä19,2 %22,1 %1 856 00070 %
Nelonen7,4 %8,6 %1 492 00056 %
Jim3,7 %3,8 %1 062 00040 %
Liv5,7 %6,2 %1 031 00039 %
Hero1,4 %1,9 %611 00023 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %84 0003 %
Nelonen Media yhteensä18,5 %20,7 %1 771 00067 %
TV52,4 %2,4 %933 00035 %
Kutonen1,4 %1,4 %701 00026 %
Frii2,2 %2,5 %657 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0002 %
TLC1,3 %1,3 %571 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,7 %1 356 00051 %
STAR Channel3,1 %2,9 %866 00033 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %574 00022 %
Disney Finland4,9 %4,4 %1 078 00041 %
Music TV0,5 %0,2 %86 0003 %
Muut3,8 %3,1 %729 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 191 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.