Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %26,9 %1 692 00064 %
Yle TV27,2 %6,9 %1 472 00055 %
Yle Teema2,0 %2,1 %766 00029 %
Yle Fem1,2 %1,6 %761 00029 %
Yle yhteensä41,1 %37,5 %1 940 00073 %
MTV315,0 %17,6 %1 713 00064 %
Sub2,8 %3,6 %1 012 00038 %
AVA3,1 %3,3 %881 00033 %
C More Total2,0 %0,8 %312 00012 %
MTV yhteensä22,8 %25,3 %1 909 00072 %
Nelonen8,5 %9,8 %1 536 00058 %
Jim3,6 %3,5 %1 040 00039 %
Liv5,3 %5,9 %1 071 00040 %
Hero1,4 %2,0 %618 00023 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %119 0004 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,6 %1 798 00068 %
TV52,3 %2,2 %955 00036 %
Kutonen1,6 %1,6 %712 00027 %
Frii2,2 %2,6 %607 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %65 0002 %
TLC1,4 %1,4 %606 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,1 %1 375 00052 %
STAR Channel3,2 %2,9 %899 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %574 00022 %
Disney Finland5,4 %4,5 %1 088 00041 %
Music TV0,4 %0,1 %83 0003 %
Muut3,6 %3,0 %676 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 224 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.