Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %25,1 %1 256 00086 %
Yle TV27,2 %7,3 %1 033 00071 %
Yle Teema2,0 %2,0 %728 00050 %
Yle Fem1,1 %1,3 %570 00039 %
Yle yhteensä37,9 %35,7 %1 309 00090 %
MTV312,2 %15,2 %1 169 00080 %
Sub3,3 %4,1 %817 00056 %
AVA2,2 %2,6 %602 00041 %
C More Total3,6 %1,4 %241 00017 %
MTV yhteensä21,3 %23,3 %1 256 00086 %
Nelonen11,8 %13,2 %1 118 00077 %
Jim2,9 %2,4 %760 00052 %
Liv4,3 %4,8 %734 00050 %
Hero1,9 %2,8 %581 00040 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %105 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,3 %23,7 %1 235 00085 %
TV52,5 %2,5 %791 00054 %
Kutonen2,3 %2,5 %680 00047 %
Frii1,8 %1,8 %511 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %50 0003 %
TLC0,9 %0,8 %444 00030 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,8 %989 00068 %
STAR Channel3,9 %3,4 %729 00050 %
National Geographic Channel3,7 %2,9 %565 00039 %
Disney Finland7,7 %6,4 %846 00058 %
Music TV0,2 %0,1 %52 0004 %
Muut3,9 %3,2 %541 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 358 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.