Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,6 %3 224 00066 %
Yle TV27,7 %7,9 %2 806 00058 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 626 00033 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 399 00029 %
Yle yhteensä40,6 %37,9 %3 612 00074 %
MTV313,5 %16,3 %3 213 00066 %
Sub2,8 %3,6 %2 059 00042 %
AVA2,2 %2,3 %1 539 00032 %
C More Total3,2 %1,3 %702 00014 %
MTV yhteensä21,6 %23,5 %3 588 00074 %
Nelonen10,0 %11,5 %3 005 00062 %
Jim3,4 %3,3 %2 050 00042 %
Liv3,9 %4,3 %1 918 00039 %
Hero1,3 %2,0 %1 268 00026 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %254 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,6 %3 415 00070 %
TV52,2 %2,2 %1 929 00040 %
Kutonen2,4 %2,7 %1 651 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 195 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %150 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 134 00023 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,2 %2 683 00055 %
STAR Channel3,4 %3,1 %1 874 00039 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %1 336 00028 %
Disney Finland6,6 %5,5 %2 226 00046 %
Music TV0,5 %0,2 %207 0004 %
Muut3,9 %3,5 %1 493 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 092 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.