Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 987 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %26,2 %1 559 00065 %
Yle TV28,2 %8,9 %1 394 00059 %
Yle Teema2,0 %2,1 %860 00036 %
Yle Fem0,8 %0,9 %654 00027 %
Yle yhteensä39,7 %38,1 %1 748 00073 %
MTV311,9 %14,8 %1 549 00065 %
Sub2,8 %3,6 %1 061 00045 %
AVA1,2 %1,3 %682 00029 %
C More Total4,4 %1,8 %406 00017 %
MTV yhteensä20,3 %21,4 %1 749 00073 %
Nelonen11,6 %13,4 %1 529 00064 %
Jim3,3 %3,1 %1 033 00043 %
Liv2,5 %2,6 %867 00036 %
Hero1,3 %1,9 %650 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %141 0006 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,7 %1 689 00071 %
TV52,0 %2,1 %985 00041 %
Kutonen3,4 %3,9 %966 00041 %
Frii1,3 %1,2 %596 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %88 0004 %
TLC0,5 %0,4 %536 00023 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,3 %1 354 00057 %
STAR Channel3,8 %3,3 %1 029 00043 %
National Geographic Channel4,1 %3,2 %774 00032 %
Disney Finland7,8 %6,5 %1 194 00050 %
Music TV0,5 %0,3 %124 0005 %
Muut4,8 %4,1 %836 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 987 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.