Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %26,4 %3 283 00063 %
Yle TV27,9 %7,9 %2 959 00057 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 646 00032 %
Yle Fem1,0 %1,3 %1 437 00028 %
Yle yhteensä40,3 %37,7 %3 797 00073 %
MTV313,4 %16,2 %3 335 00064 %
Sub2,8 %3,6 %2 095 00040 %
AVA2,2 %2,3 %1 591 00030 %
C More Total3,2 %1,3 %747 00014 %
MTV yhteensä21,6 %23,4 %3 750 00072 %
Nelonen10,1 %11,5 %3 146 00060 %
Jim3,4 %3,3 %2 102 00040 %
Liv3,9 %4,3 %1 963 00038 %
Hero1,3 %2,0 %1 274 00024 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %273 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,7 %3 582 00069 %
TV52,1 %2,1 %1 953 00037 %
Kutonen2,5 %2,7 %1 707 00033 %
Frii1,7 %1,9 %1 220 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %152 0003 %
TLC1,0 %0,9 %1 154 00022 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,2 %2 774 00053 %
STAR Channel3,5 %3,1 %1 988 00038 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %1 377 00026 %
Disney Finland6,7 %5,5 %2 350 00045 %
Music TV0,5 %0,2 %207 0004 %
Muut4,3 %3,6 %1 537 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 348 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.