Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 478 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 106 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %27,0 %1 666 00067 %
Yle TV27,1 %6,9 %1 412 00057 %
Yle Teema2,1 %2,1 %766 00031 %
Yle Fem1,2 %1,6 %745 00030 %
Yle yhteensä41,5 %37,7 %1 864 00075 %
MTV315,1 %17,7 %1 664 00067 %
Sub2,8 %3,5 %998 00040 %
AVA3,1 %3,4 %857 00035 %
C More Total2,0 %0,8 %296 00012 %
MTV yhteensä22,9 %25,3 %1 838 00074 %
Nelonen8,4 %9,8 %1 475 00060 %
Jim3,6 %3,5 %1 018 00041 %
Liv5,3 %5,8 %1 052 00042 %
Hero1,4 %2,0 %618 00025 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %113 0005 %
Nelonen Media yhteensä19,1 %21,6 %1 726 00070 %
TV52,3 %2,2 %944 00038 %
Kutonen1,6 %1,5 %685 00028 %
Frii2,3 %2,6 %598 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %62 0003 %
TLC1,4 %1,4 %598 00024 %
Warner Bros. Discovery8,0 %8,0 %1 329 00054 %
STAR Channel3,1 %2,9 %845 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %563 00023 %
Disney Finland5,3 %4,5 %1 032 00042 %
Music TV0,4 %0,2 %83 0003 %
Muut3,1 %2,9 %656 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 106 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.