Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 30/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 135 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,7 %10,0 %686 00051 %
Yle TV29,7 %8,2 %666 00049 %
Yle Teema1,3 %0,9 %244 00018 %
Yle Fem0,5 %0,6 %232 00017 %
Yle yhteensä22,1 %19,7 %903 00067 %
MTV312,0 %14,6 %809 00060 %
Sub4,0 %5,5 %509 00038 %
AVA3,4 %4,4 %413 00030 %
C More Total3,9 %1,3 %237 00017 %
MTV yhteensä23,3 %25,8 %991 00073 %
Nelonen12,1 %14,0 %783 00058 %
Jim6,0 %6,1 %577 00043 %
Liv5,5 %5,2 %459 00034 %
Hero1,4 %2,0 %285 00021 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %59 0004 %
Nelonen Media yhteensä25,4 %27,7 %926 00068 %
TV53,7 %3,8 %521 00038 %
Kutonen5,1 %5,8 %469 00035 %
Frii2,3 %2,2 %294 00022 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %46 0003 %
TLC1,9 %1,8 %291 00021 %
Warner Bros. Discovery14,4 %15,0 %755 00056 %
STAR Channel5,8 %5,2 %561 00041 %
National Geographic Channel4,1 %2,8 %341 00025 %
Disney Finland9,8 %8,0 %663 00049 %
Music TV1,2 %0,6 %107 0008 %
Muut4,5 %3,9 %339 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 135 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.