Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,0 %8,9 %745 00055 %
Yle TV212,3 %10,3 %740 00055 %
Yle Teema1,1 %1,0 %290 00021 %
Yle Fem0,4 %0,4 %161 00012 %
Yle yhteensä22,8 %20,6 %936 00069 %
MTV311,7 %14,9 %849 00063 %
Sub4,4 %5,4 %564 00042 %
AVA2,9 %3,4 %443 00033 %
C More Total3,2 %2,0 %208 00015 %
MTV yhteensä22,2 %25,7 %1 009 00074 %
Nelonen11,7 %13,6 %776 00057 %
Jim6,7 %6,5 %609 00045 %
Liv5,6 %5,1 %487 00036 %
Hero1,7 %2,2 %348 00026 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %56 0004 %
Nelonen Media yhteensä26,3 %28,0 %954 00070 %
TV54,3 %3,9 %501 00037 %
Kutonen5,2 %5,1 %486 00036 %
Frii2,1 %2,2 %310 00023 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %39 0003 %
TLC1,5 %1,4 %267 00020 %
Warner Bros. Discovery13,6 %13,2 %780 00058 %
STAR Channel5,4 %5,4 %557 00041 %
National Geographic Channel4,4 %3,6 %434 00032 %
Disney Finland9,8 %9,0 %708 00052 %
Music TV1,2 %0,6 %114 0008 %
Muut4,0 %3,0 %351 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 132 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.