Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,7 %1 650 00064 %
Yle TV216,0 %15,7 %1 551 00060 %
Yle Teema1,6 %1,8 %828 00032 %
Yle Fem0,7 %0,8 %567 00022 %
Yle yhteensä44,6 %42,0 %1 848 00072 %
MTV311,1 %13,9 %1 581 00062 %
Sub2,2 %2,7 %1 105 00043 %
AVA1,1 %1,1 %712 00028 %
C More Total2,2 %1,9 %359 00014 %
MTV yhteensä16,6 %19,5 %1 774 00069 %
Nelonen9,6 %11,3 %1 536 00060 %
Jim3,6 %3,7 %1 100 00043 %
Liv2,4 %2,6 %904 00035 %
Hero1,4 %2,0 %774 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %120 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,2 %1 781 00069 %
TV52,3 %2,1 %1 019 00040 %
Kutonen3,4 %3,6 %928 00036 %
Frii1,1 %1,0 %609 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %68 0003 %
TLC0,5 %0,4 %557 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 375 00054 %
STAR Channel3,5 %3,1 %1 016 00040 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %829 00032 %
Disney Finland7,3 %5,9 %1 238 00048 %
Music TV0,5 %0,3 %146 0006 %
Muut6,0 %4,5 %917 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 092 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.