Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 859 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %25,4 %3 242 00067 %
Yle TV214,1 %13,6 %2 934 00060 %
Yle Teema1,8 %2,2 %1 647 00034 %
Yle Fem0,9 %1,1 %1 231 00025 %
Yle yhteensä45,5 %42,3 %3 594 00074 %
MTV312,2 %14,8 %3 155 00065 %
Sub2,2 %2,6 %2 006 00041 %
AVA1,9 %1,9 %1 532 00032 %
C More Total1,6 %1,4 %586 00012 %
MTV yhteensä17,8 %20,8 %3 502 00072 %
Nelonen8,4 %9,8 %2 881 00059 %
Jim3,7 %3,7 %2 121 00044 %
Liv4,1 %4,5 %1 876 00039 %
Hero1,4 %2,0 %1 366 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %191 0004 %
Nelonen Media yhteensä17,9 %20,4 %3 363 00069 %
TV52,3 %2,3 %1 901 00039 %
Kutonen2,4 %2,5 %1 600 00033 %
Frii1,7 %1,8 %1 249 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %114 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 099 00023 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,6 %2 646 00054 %
STAR Channel3,2 %3,0 %1 791 00037 %
National Geographic Channel2,9 %2,2 %1 377 00028 %
Disney Finland6,1 %5,2 %2 214 00046 %
Music TV0,5 %0,3 %229 0005 %
Muut4,5 %3,5 %1 591 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 016 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.