Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 29/2017
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 117 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 057 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,1 %35,5 %1 024 00092 %
Yle TV216,0 %16,4 %902 00081 %
Yle Teema2,0 %2,7 %606 00054 %
Yle Fem1,0 %1,3 %503 00045 %
Yle yhteensä60,1 %55,8 %1 042 00093 %
MTV313,6 %16,1 %910 00081 %
Sub1,0 %1,3 %530 00047 %
AVA1,4 %1,0 %423 00038 %
C More Total0,8 %1,1 %129 00012 %
MTV yhteensä16,8 %19,4 %944 00085 %
Nelonen5,3 %6,5 %808 00072 %
Jim2,3 %2,8 %577 00052 %
Liv2,6 %3,5 %572 00051 %
Hero0,9 %1,3 %369 00033 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %39 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %14,3 %890 00080 %
TV50,9 %0,8 %512 00046 %
Kutonen0,8 %0,9 %365 00033 %
Frii1,3 %1,6 %356 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0002 %
TLC0,5 %0,4 %293 00026 %
Warner Bros. Discovery3,7 %3,8 %665 00060 %
STAR Channel1,7 %1,5 %418 00037 %
National Geographic Channel1,8 %1,2 %351 00031 %
Disney Finland3,5 %2,7 %518 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %28 0002 %
Muut4,4 %3,7 %503 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 057 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.