Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2017
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 356 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,2 %9,5 %709 00052 %
Yle TV223,9 %20,9 %775 00057 %
Yle Teema1,0 %1,0 %209 00015 %
Yle Fem0,4 %0,4 %194 00014 %
Yle yhteensä34,5 %31,8 %946 00070 %
MTV310,0 %11,8 %811 00060 %
Sub3,7 %4,8 %559 00041 %
AVA3,0 %3,9 %469 00035 %
C More Total2,6 %2,0 %195 00014 %
MTV yhteensä19,2 %22,6 %978 00072 %
Nelonen11,3 %13,7 %767 00057 %
Jim4,9 %4,8 %590 00044 %
Liv4,6 %4,5 %489 00036 %
Hero1,1 %1,8 %338 00025 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %68 0005 %
Nelonen Media yhteensä22,4 %25,3 %913 00067 %
TV52,9 %2,6 %458 00034 %
Kutonen3,3 %3,6 %475 00035 %
Frii1,9 %1,5 %228 00017 %
The Discovery Channel0,7 %0,6 %35 0003 %
TLC1,3 %1,1 %293 00022 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,5 %744 00055 %
STAR Channel5,2 %5,2 %519 00038 %
National Geographic Channel3,9 %2,7 %373 00028 %
Disney Finland9,1 %7,9 %612 00045 %
Music TV1,1 %0,2 %111 0008 %
Muut3,4 %2,7 %280 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.