Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2017
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 377 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,1 %22,5 %1 276 00088 %
Yle TV224,0 %22,2 %1 198 00082 %
Yle Teema1,7 %1,8 %668 00046 %
Yle Fem0,9 %1,3 %588 00040 %
Yle yhteensä50,6 %47,7 %1 344 00092 %
MTV39,6 %11,6 %1 150 00079 %
Sub2,2 %2,4 %757 00052 %
AVA1,7 %2,1 %584 00040 %
C More Total1,1 %0,6 %166 00011 %
MTV yhteensä14,6 %16,7 %1 228 00084 %
Nelonen8,6 %10,4 %1 110 00076 %
Jim2,4 %2,4 %753 00052 %
Liv3,2 %3,5 %709 00049 %
Hero1,3 %1,9 %538 00037 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %109 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,4 %1 221 00084 %
TV52,7 %2,9 %764 00052 %
Kutonen2,4 %2,3 %651 00045 %
Frii2,2 %2,1 %530 00036 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %62 0004 %
TLC0,7 %0,6 %472 00032 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,7 %974 00067 %
STAR Channel2,9 %2,6 %701 00048 %
National Geographic Channel3,6 %2,7 %588 00040 %
Disney Finland6,5 %5,3 %850 00058 %
Music TV0,3 %0,3 %61 0004 %
Muut3,4 %2,8 %583 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 377 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.