Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 31/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 165 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %22,3 %1 632 00064 %
Yle TV226,7 %25,6 %1 735 00068 %
Yle Teema1,4 %1,6 %808 00031 %
Yle Fem0,7 %1,0 %689 00027 %
Yle yhteensä53,0 %50,5 %1 942 00076 %
MTV39,2 %11,1 %1 593 00062 %
Sub2,1 %2,7 %1 044 00041 %
AVA1,0 %1,1 %744 00029 %
C More Total1,7 %1,2 %340 00013 %
MTV yhteensä14,0 %16,1 %1 818 00071 %
Nelonen8,8 %11,1 %1 564 00061 %
Jim2,5 %2,6 %1 086 00042 %
Liv1,8 %1,8 %870 00034 %
Hero0,8 %1,2 %684 00027 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %160 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,1 %1 774 00069 %
TV51,9 %2,1 %1 003 00039 %
Kutonen2,9 %3,0 %972 00038 %
Frii1,1 %0,9 %562 00022 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %97 0004 %
TLC0,4 %0,4 %557 00022 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 387 00054 %
STAR Channel3,0 %2,6 %1 045 00041 %
National Geographic Channel3,8 %2,9 %822 00032 %
Disney Finland6,8 %5,6 %1 249 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %118 0005 %
Muut4,0 %3,4 %872 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 165 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.