Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 569 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,1 %18,6 %1 707 00066 %
Yle TV238,7 %42,0 %1 967 00077 %
Yle Teema1,1 %1,0 %755 00029 %
Yle Fem0,5 %0,7 %603 00023 %
Yle yhteensä61,3 %62,3 %2 092 00081 %
MTV37,7 %9,1 %1 661 00065 %
Sub2,1 %2,4 %1 073 00042 %
AVA0,9 %0,9 %712 00028 %
C More Total0,9 %0,7 %304 00012 %
MTV yhteensä11,6 %13,0 %1 866 00073 %
Nelonen6,6 %7,0 %1 528 00059 %
Jim1,9 %1,8 %965 00038 %
Liv1,3 %1,4 %854 00033 %
Hero0,9 %1,1 %660 00026 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %157 0006 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,6 %1 771 00069 %
TV51,7 %1,7 %927 00036 %
Kutonen2,2 %2,2 %847 00033 %
Frii0,9 %0,8 %531 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %84 0003 %
TLC0,3 %0,2 %423 00016 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,8 %1 361 00053 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 039 00040 %
National Geographic Channel3,1 %2,3 %796 00031 %
Disney Finland5,7 %4,5 %1 233 00048 %
Music TV0,5 %0,2 %142 0006 %
Muut3,7 %2,5 %886 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 255 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.