Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 32/2017
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 226 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 589 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,6 %19,6 %3 454 00066 %
Yle TV235,2 %37,3 %3 913 00075 %
Yle Teema1,2 %1,3 %1 468 00028 %
Yle Fem0,7 %0,9 %1 237 00024 %
Yle yhteensä59,7 %59,1 %4 255 00081 %
MTV39,3 %10,8 %3 364 00064 %
Sub1,9 %2,3 %2 038 00039 %
AVA1,6 %1,8 %1 515 00029 %
C More Total0,8 %0,6 %525 00010 %
MTV yhteensä13,7 %15,5 %3 824 00073 %
Nelonen6,4 %6,8 %3 045 00058 %
Jim2,1 %2,0 %1 887 00036 %
Liv2,6 %2,7 %1 869 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 172 00022 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %246 0005 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %12,9 %3 565 00068 %
TV51,8 %1,9 %1 746 00033 %
Kutonen1,5 %1,5 %1 405 00027 %
Frii1,4 %1,5 %1 104 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %133 0003 %
TLC0,5 %0,4 %946 00018 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,9 %2 678 00051 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 829 00035 %
National Geographic Channel2,6 %2,2 %1 402 00027 %
Disney Finland5,0 %4,3 %2 255 00043 %
Music TV0,4 %0,2 %247 0005 %
Muut3,0 %2,2 %1 545 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 589 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.